Funcionament de les apps a l'APP inventor.



Funcionament de les apps a l´APP inventor.

- Parts d´una aplicació app inventor:

Internament una aplicació d'App Inventor és divideix en dues parts, els components i els seus comportaments. A grans trets, aquestes parts es corresponen a les dues finestres principals que s'utilitzen en l'APP Inventor: el Dissenyador de components per a especificar els objectes (components) de l'aplicació, i l'Editor de blocs per programar com els components responen als esdeveniments d'usuari i externs ( el comportament de l'aplicació). La figura 1 proporciona una visió general d'aquesta arquitectura d'aplicació.

- Tipus de components que ens ofereix APP Inventor:

Hi ha dos tipus principals de components en una aplicació: visibles i no visibles. Els components visibles de l'aplicació són els que es poden veure com els botons, quadres de text i etiquetes. Aquests es refereixen sovint com a interfície d'usuari de l'aplicació. 

Els components no visibles són els que no es poden veure per part de l'usuari, així que no són part de la interfície d'usuari. Proporcionen accés a la funcionalitat integrada del dispositiu; Per exemple, el component "missatges de text" envia i processa missatges SMS, el component "LocationSensor" determina la ubicació del dispositiu, i el component "TextToSpeech" converteix un text en parla.

- Diferència entre propietats i comportaments:

Els components de l'aplicació són generalment senzills i fàcils d'entendre: un quadre de text per introduir la informació, un botó per a seleccionar, i així successivament. El comportament d'una aplicació, per contra, és conceptualment difícil i,sovint complexe. El comportament defineix la forma en que l'aplicació ha de respondre als esdeveniments, tant iniciats per l'usuari (per exemple, un clic de botó) com externs (per exemple, un text SMS que arriba al telèfon).



- Com gestiona APP Inventor els comportaments:

Afortunadament, AppInventor ofereix un llenguatge basat en blocs d'alt nivell per especificar comportaments. Els blocs de programació permeten construir els comportaments connectant correctament diferents peces, a diferència dels llenguatges de programació basats en text tradicionals, que impliquen l'aprenentatge i escriure grans quantitats de codi. App Inventor està dissenyat per fer l'especificació de comportaments com a resposta a eseveniments especialment fàcil.


Indica els tipus d'esdeveniments que pot manegar APP Inventor.


Els tipus d´esdeveniments són: esdeveniments d´inialització, esdeveniments de temporitzador, esdeveniments d´animació i esdeveniments externs.




- Com són i per a que serveixen els blocs de repetició.


El bloc de repetició permet repetir un bloc d'instruccions A mentre una condició sigui veritable. Mira la figura i el seu equivalent en Python.
- Quins elements utilitza APP Inventor per a recordar informació?

Com que un controlador d'esdeveniments executa blocs, que sovint necessiten realitzar un seguiment de la informació, aquesta informació pot ser emmagatzemada en variables, les quals es defineixen en l'Editor de blocs. Les variables són com les propietats dels components, però no tenen relació amb cap component en particular. En una aplicació de joc, per exemple, es pot definir una variable anomenada puntuació, i els seus controladors d'esdeveniments haurien de modificar el seu valor quan l'usuari fa alguna cosa en conseqüència. S'emmagatzemen dades temporalment mentre una aplicació s'està executant; quan es tanca l'aplicació, les dades es perden i ja no estan disponibles.




Comentarios

Entradas populares de este blog

Analitzant l´app Mole Mash

Analitzant l´app Pong